Spajjisens place

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Alice Spajjis - 2 juni 2012 20:11

Hälluudär!

Nu är man taggad till klubbmästerskap i dressyr imorrn :D Väldigt få anmälningar dock så det blir ju inte så stort men alla typ har nått emot dressyr ?  själv gillar jag också hoppning mer egentligen, men det är lixom bra att träna på dressyren och kan man inte rida enkel dressyr så som övergångar, halter, sidvärtesrörelser och svängar så kan man fan i mig inte hoppa!


Dagen har tillbringats i stallet och hos Ida och även igår var jag med Ida. Tog några fina bilder på varann, hoppade studsmatta i regnet och gjorde ansiktsmasker ^^ Jag älskar att ta kort på andra och säga var de ska stå och sånt men att bli fotad själv är inte lika kul precis.


bild från igår dåå

Älskar dig skiitungeee


 

Av Alice Spajjis - 2 juni 2012 10:55

Hälluudär!

Då har man äntligen fixat en header och jag är riktigt nöjd :) försökte få någon att hjälpa mig men nääej jag fick fixa det själv :p


I torsdags var det stallet på morgonen och äntligen fick jag rida Whiskey igen, har knappt träffat honom de senaste veckorna.. Vi hoppade ute i stora paddocken och det gick bara bra! Värmde upp honom som vanligt med mycket tempoväxlingar och busig, ökad galopp där han verkligen bjuder! blir så glad när jag bara lyckas trolla bort dendär gamla ridskoleponnyn :'D


Råkade också ha sönder ett stigläder när jag trampade ner lite extra i stigbyglarna, så fick trava av utan stigbyglar ^^


 

Av Alice Spajjis - 2 juni 2012 09:32

Kommer en Nickelbacklåt för varje dag jag har missat nu då :p 

Alla låtarna kommer från deras skiva All the right reasons som jag har lånat på musikbiblioteket och sen bränt *smartcheyy* Enjoy!

Av Alice Spajjis - 2 juni 2012 09:17

Hälluudär!

Var ett par dar sen jag satt här vid datorn, men har ju ett underbart liv irl oxå, som såklart kommer före bloggen


Har vart en massa ridning de senaste dagarna, så tänkte börja med att berätta om i onsdags kväll, när jag red Natasja på min lektion. Fin häst detdär, och väldigt bra att ha till hands när man inte får rida Whiskey ^^

  höhö, i alla fall så red vi ute i paddocken och när vi värmde upp jobbade jag väldigt mycket med hennes framåtbjudning, för hon kändes inte så jättepigg precis. Halter, igångsättningar, stora voltspår, travökningar och efter ett tag lite galopp i lätt sits så att hon verkligen kom igång! Sen sa ridläraren att vi skulle jobba på en liten bana. Det var upphöjda galoppbommar på ena långsidan, sen vända upp på medellinjen och.. jaja jag kan rita istället.... ^^



Det streckade är trav och det heldragna är galopp och självklart ska volterna vara runda och inte ovala som jag ritade dom....

Jättebra och omväxlande övning!  jag älskar att jobba med bommar, småhinder och avstånd, hästarna blir så smidiga och uppmärksamma då! :)

       


Ridningen gick bra också, på galopplångsidan vart hon riktigt pepp!


jag har vuxit mycket på längden på sista tiden så min ridning har ju också påverkats av det och jag har ridit väldigt dåligt ett tag nu med fladdrande skänklar, eftersom jag har fått längre ben. men känner att jag börja få tillbaka min balans och stadighet i sadeln nu, så jävla skönt! (misstolkers gonna misstolk.. -.-')


Tjaråå


Hejsan!
Alice heter jag och är född 1998. Här på min blogg skriver jag om ridning, djur, foto, musik, vänskap, tips och lite random tankar som kommer upp i min skalle då och då. Ja, Kolla på innläggen så märker du. Enjoy! :)

©opyright

Alla texter och dikter på bloggen är skrivna av mig och får inte användas för eget bruk om det inte särskilt står att du får ta den texten.

 

Alla foton på bloggen är tagna och redigerade av mig om det inte står något annat. Fotona får användas för eget bruk men copyright-stämpeln med mitt namn får inte tas bort.

 

Hoppas ni respekterar detta :)

Hitta i bloggen

Till höger här finns mina senaste inlägg, bara att  läsa! ;) 

I högra hörnet vid varje innlägg står det "Kommentarer". klicka där så kan du skriva en kommentar till mig, vilket skulle göra mig jätteglad. Alla åsikter är varmt välkommna, även kritiska! :)

 

Om du scrollar ner och tittar i denna spalt till vänster i bloggen hittar du b.la länkar till mina vänners bloggar, info om de hästarna jag brukar sköta om, ett smakprov på mina foton och hur du kan följa min blogg eller "gilla" den på facebook.

 

 Här kan du även klicka på en särskild kategori. Om du klickar på t.ex "Ridning" så kommer alla innlägg som handlar om hästar upp. 

 

Enjoy!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Whiskey ♥

       Whiskey är ponnyn i mitt liv skulle man kunna säga, han har alltid varit nummer 1 för mig!

  Han är lektionshäst på vorf ridskola och väldigt lugn och snäll med nybörjare, men när jag rider brukar han piggna till rejält! :D

 

Ras:Fjording/Paint

E: Suspisious Mischief

U: Ekelunds Fia

UE: Pontus

*1996

Färg: Gulskäck typ ? ^^

Kat: D-ponny

 

 

 

Jojje ♥

Munsboro Joyce, "Jojje" är min kompis Idas häst. Jag har honom på torsdagar och hjälper även  till att rida och sköta om honom om Ida är sjuk eller något. Han är en jättefin och snäll häst som älskar att hoppa!

 

ras: irish nånting ?

*1999

D-Ponny    

 
 

  

   
     

Arkiv


Skapa flashcards