Spajjisens place

Alla inlägg under november 2012

Av Alice Spajjis - 23 november 2012 22:05

Kommer ha sjukt mycket att göra de närmsta veckorna så kommer inte bli mycket uppdatering på ett tag. Är förhoppningsvis tillbaka framåt jul.
Hare Bra! :)

Av Alice Spajjis - 21 november 2012 11:25

Kom att tänka på en sak här om dan när brorsan snackade om nån fotbollspelare som hade bytt klubb.

    Tänk vad mycket pengar sporten tar i världen! och särskilt stora sporter som fotboll. Det byggs t.ex nya stora arenor nästan hela tiden för att inte tala om spelarnas Löner och när klubbar köper spelare av varnadra! Jag vet inte exakt hur mycket t.ex. Messi tjänar men det är otroligt stora summor i alla fall! Och vad gör han med dom pengarna? Jo, köper ett stort lyxhus och en massa prylar. Kanske att han har råd att skänka en liten slant till några stackars svältande barn, och då blir det världens grej av det som: Åh, Messi är så snäll! han skänkte 1 miljon kronor till välgörenhet! 

Den summan är INGENTING för en som tjänar så mycket. (Nu menar jag absolut inte att peka ut just Messi, det var bara ett exempel. Han är säkert en jättetrevlig kille)


Om dedär duktiga spelarna nu älskar fotboll så mycket som de säger så borde de väl kunna spela på en halvsjaskig arena med en normal arbetarlön utan att klaga. De får ju arbeta med det de tycker om allra mest, ska de behöva få en massa pengar för det ?


Jag tycker att Stora sportförbund som UEFA borde tänka efter lite på hur mycket pengar det faktiskt går åt till det de gör. Man skulle kunna rädda miljontals liv om man använde de pengarna till andra saker än jävla fotboll! Jag gillar också fotboll, så jag menar inte att klanka ner på själva sporten, men att det ska gå åt så mycket pengar är sjukt.

Av Alice Spajjis - 21 november 2012 10:49

Har studiedag så är hemma och tar det lite lungt nu på morgonen. Sen blir det gitarr, ridning och kanske va med några c: Fick denna underbara skjorta av pappa för några dar sen. Älskar stora rutiga skjortor!

Usch va fjantigt dedär lät hahah ^.^

 

Av Alice Spajjis - 21 november 2012 10:46

There is enough in the world, for everyone,

But not for greed

- Ghandi

Av Alice Spajjis - 19 november 2012 16:30

Kanske inte ska berätta för mycket om exakt vad som hände i filmen ifall nån hade tänkt att se den och inte redan har gjort det. Men jag blev inte besviken i alla fall. Det hände egentligen inte mycket, det var mer bara som en avslutning, men lite spänning hade de fått in ändå. Har inte läst böckerna (får ta o göra det!) så visste inte alls hur det skulle gå men jag tyckte

det var ett bra slut c:


Och nu fick jag ju värsta julkänslan för att det var massa snö och vinter i filmen. Bara, uhumm.. 6 veckor, kvar :c


  <--- haha bilden, va bara tvungen :'3   

Av Alice Spajjis - 18 november 2012 19:56

Vart en lite annorlunda fotografering med Ida på höstlovet c:      

Av Alice Spajjis - 18 november 2012 19:17

Känner mig halvdöd efter en lång dag i stallet. Lite depp också efter dagens resultat med Whiskey men det är inget att hänga upp sig på. Vägrade ut oss på ett och samma jävla hinder i både 60 och 70. Och de höjderna är inga problem för varken honom eller mig egentligen. Han såg väl ett monster just vid det hindret eller nått.

  

Ska försöka redigera lite bilder nu innan jag somnar. Och klockan är halv åtta. Heheh

Av Alice Spajjis - 17 november 2012 12:38

Har suttit i närmare två timmar och knåpat med designen här på bloggen så är väldigt trött på datasittande nu. Hade tänkt o fixa massa bilder men får ta det en annan dag. Gårdagen såenderades med Ida. Gick ut o tog lite coola bilder innan det blev alltför mörkt och sen blev det Breaking Dawn på bio c: Foton& eventuellt filmrecension kommer!


Hejsan!
Alice heter jag och är född 1998. Här på min blogg skriver jag om ridning, djur, foto, musik, vänskap, tips och lite random tankar som kommer upp i min skalle då och då. Ja, Kolla på innläggen så märker du. Enjoy! :)

©opyright

Alla texter och dikter på bloggen är skrivna av mig och får inte användas för eget bruk om det inte särskilt står att du får ta den texten.

 

Alla foton på bloggen är tagna och redigerade av mig om det inte står något annat. Fotona får användas för eget bruk men copyright-stämpeln med mitt namn får inte tas bort.

 

Hoppas ni respekterar detta :)

Hitta i bloggen

Till höger här finns mina senaste inlägg, bara att  läsa! ;) 

I högra hörnet vid varje innlägg står det "Kommentarer". klicka där så kan du skriva en kommentar till mig, vilket skulle göra mig jätteglad. Alla åsikter är varmt välkommna, även kritiska! :)

 

Om du scrollar ner och tittar i denna spalt till vänster i bloggen hittar du b.la länkar till mina vänners bloggar, info om de hästarna jag brukar sköta om, ett smakprov på mina foton och hur du kan följa min blogg eller "gilla" den på facebook.

 

 Här kan du även klicka på en särskild kategori. Om du klickar på t.ex "Ridning" så kommer alla innlägg som handlar om hästar upp. 

 

Enjoy!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Whiskey ♥

       Whiskey är ponnyn i mitt liv skulle man kunna säga, han har alltid varit nummer 1 för mig!

  Han är lektionshäst på vorf ridskola och väldigt lugn och snäll med nybörjare, men när jag rider brukar han piggna till rejält! :D

 

Ras:Fjording/Paint

E: Suspisious Mischief

U: Ekelunds Fia

UE: Pontus

*1996

Färg: Gulskäck typ ? ^^

Kat: D-ponny

 

 

 

Jojje ♥

Munsboro Joyce, "Jojje" är min kompis Idas häst. Jag har honom på torsdagar och hjälper även  till att rida och sköta om honom om Ida är sjuk eller något. Han är en jättefin och snäll häst som älskar att hoppa!

 

ras: irish nånting ?

*1999

D-Ponny    

 
 

  

   
     

Arkiv


Skapa flashcards