Spajjisens place

Alla inlägg under december 2012

Av Alice Spajjis - 25 december 2012 15:48

Sitter med mina nya mjukisbyxor och nya tofflor på mig. Lyssnar på musik i mina nya hörlurar och skriver från familjens nya laptop. Inte helt fel med Julklappar ändån c:

Men av alla julklappar jag fick idag var den jag fick av min faster och farbror den allra bästa. De fixade så att en jättefattig familj i Malawi fick två getter. Jag fick massa annat som sagt som jag också är nöjd med men att veta att den familjen har två mjölkgetter att försörja sig på, det är mycket mycket bättre!
 
Imorrn blire stan med Ida och shopa upp lite julklappspengar, sen hemgjort spa, inte helt fel.  
Lyssnar på Black Veil Brides, blir bara mer och mer kär i dom! ♥ haha
 
 
 
Av Alice Spajjis - 24 december 2012 22:12

 

En trött och glad Alice sitter nu och bloggar från en ny laptop c: Hoppas alla har haft en bra julafton ♥


Den sexiga  killen på bilden är min idol hahah ^^ 

ne men seriöst. Om ni inte redan visste det så heter han Karl Bertil Jonsson och han är underbar. Han är en helt vanlig tonårskille som jobbar extra på posten. Hans förebild är Robin Hood, för Karl Bertil tycker verkligenom mottot "Att ta från de rika och ge till de fattiga". En dag nära jul bestämmer han sig för att lägga undan alla paket från posten från personer som har det gott ställt och tjänar mycket pengar. På julaftons kväll tar han säcken med paketen han har tagit och går till stadens slumkvarter där han delar ut dem till fattiga. Det är handlingen av Karl Bertil Jonssons julafton i stora drag. Har ni inte redan sett det så ta och kolla på youtube eller svtplay! wonderful♥

Av Alice Spajjis - 23 december 2012 15:38

- Jo det äre tydligen. haha (i det jättefina gröna ljuset oxå ?)

Ville bara säga God Jul till er alla underbara bloggläsare!

De flesta av er har jag ingen aning om vilka ni är men Tack i alla fall för att ni läser min blogg och peppar mig till att fortsätta skriva och lägga upp bilder ♥  

Av Alice Spajjis - 22 december 2012 23:07

Märkte att jag hade skrivit fel på idas blogg i innlägget nedan.
Http://idamariastrid.blogg.se skare va!

Av Alice Spajjis - 22 december 2012 16:32

"Ska" egentligen inte blogga om mode och sånt men är så himla inspirerad nu ^^

Militärmönstrat, slitna trasiga jeans, punkinspirerat med en massa dekaler och pins, stora "baggiga" tröjor med rockband och så lite kajal ♥perfect♥  

Av Alice Spajjis - 22 december 2012 16:06

Kom på att det var väldigt länge sen jag skrev nått hästigt. Har nästa bara ridit Krösa-Persan, Whiskey och Jojje på sista tiden. Whiskey var så otroligt pigg och glad och taggad i onsdags. Vi körde stafetttävlingar och lite annat kul på lektionen eftersom det var sista gången och jäklar, han stod ju och trippade hela tiden så fort han inte fick springa! Älskade ponny :')

   Krösusen har väl skött sig för det mesta, det börjar bli mer och mer ordning och ridskoleponny av honom även om han fortfarande är väldigt pigg och busig.

  Jojje går också bara bättre och bättre, kolla på idas blogg så står det antagligen mer om honom http://idastrid.blogg.se



Av Alice Spajjis - 20 december 2012 09:44

Nu är jag ganska düktigt förbannad. Var inne på en blogg jag brukar läsa ibland där hen hade haft frågestund och just hade gjort ett innlägg med svaren.  Hen hade fått ganska många frågor om sin framtid, yrke, största dröm osv. Och svaren löd ungefär: "Jag vet inte riktigt, vill väl bara ha kul och leva livet, vara rik, bo i ett stort fint hus med en snygg partner".

Vill inte dra alla över en kant, men jag tror faktiskt att de flesta ungdomar, och kanske ännnu mer vuxna, skulle ha svarat likadant.


Blir fan gråtfärdig av att se och höra sånt. Är det vad som är viktigt i livet? OK!

Människor och djur dör varje dag på grund av att vi som egentligen redan har det gott ställt bara vill ha mer, större, bättre, snyggare och dyrare. Vi är lata, vi är arroganta, vi ser inte, och när vi väl ser tittar vi bort och glömmer.

Tror inte jag behöver förklara närmare hur jag hade svarat på samma frågor.

Hoppas många läser detta och tar åt sig.



Är så jävla förbannad och besviken på alla människor som inte bryr sig ett piss.



Hejsan!
Alice heter jag och är född 1998. Här på min blogg skriver jag om ridning, djur, foto, musik, vänskap, tips och lite random tankar som kommer upp i min skalle då och då. Ja, Kolla på innläggen så märker du. Enjoy! :)

©opyright

Alla texter och dikter på bloggen är skrivna av mig och får inte användas för eget bruk om det inte särskilt står att du får ta den texten.

 

Alla foton på bloggen är tagna och redigerade av mig om det inte står något annat. Fotona får användas för eget bruk men copyright-stämpeln med mitt namn får inte tas bort.

 

Hoppas ni respekterar detta :)

Hitta i bloggen

Till höger här finns mina senaste inlägg, bara att  läsa! ;) 

I högra hörnet vid varje innlägg står det "Kommentarer". klicka där så kan du skriva en kommentar till mig, vilket skulle göra mig jätteglad. Alla åsikter är varmt välkommna, även kritiska! :)

 

Om du scrollar ner och tittar i denna spalt till vänster i bloggen hittar du b.la länkar till mina vänners bloggar, info om de hästarna jag brukar sköta om, ett smakprov på mina foton och hur du kan följa min blogg eller "gilla" den på facebook.

 

 Här kan du även klicka på en särskild kategori. Om du klickar på t.ex "Ridning" så kommer alla innlägg som handlar om hästar upp. 

 

Enjoy!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Whiskey ♥

       Whiskey är ponnyn i mitt liv skulle man kunna säga, han har alltid varit nummer 1 för mig!

  Han är lektionshäst på vorf ridskola och väldigt lugn och snäll med nybörjare, men när jag rider brukar han piggna till rejält! :D

 

Ras:Fjording/Paint

E: Suspisious Mischief

U: Ekelunds Fia

UE: Pontus

*1996

Färg: Gulskäck typ ? ^^

Kat: D-ponny

 

 

 

Jojje ♥

Munsboro Joyce, "Jojje" är min kompis Idas häst. Jag har honom på torsdagar och hjälper även  till att rida och sköta om honom om Ida är sjuk eller något. Han är en jättefin och snäll häst som älskar att hoppa!

 

ras: irish nånting ?

*1999

D-Ponny    

 
 

  

   
     

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards